Horn of the Abyss - co wiemy o statusie projektu?
W związku z brakiem większych aktualizacji na temat nieoficjalnego dodatku Horn of the Abyss, uznaliśmy, że warto zrobić pewne podsumowanie tych strzępków informacji, które HotA Crew pozostawiło tu i ówdzie. News ten oraz związane z nim poszukiwanie informacji i ich tłumaczenie zawdzięczamy naszemu moderatorowi Discorda, Kammerowi.
Nie istnieje żadna planowana data premiery kolejnej wersji dodatku. Fani z portalu VK często sami się nakręcają na dany termin (podobne zachowanie można zaobserwować niekiedy na heroesowych grupach na Facebooku).
Zaprezentowana na powyższym obrazku struktura (przypadkiem wyglądająca jak budynek z Heroes 2) to siedlisko Automatonów[/b]], jedynej nieujawnionej jeszcze jednostki Factory (pl. Fabryki, czyli nowej, 11 frakcji zmierzającej wielkimi krokami do Heroes 3 - przyp. Hellburn). Początkowo większa wersja była siedliskiem juggernautów.
Należy dość ostrożnie podchodzić do tego, co Docent kiedyś obiecał. Factory będzie miało jedną "tytularną" kampanię. Jest szansa na kolejne kampanie, ale nie będą one tak skoncentrowane na owym stronnictwie Factory. W tym miejscu warto zaznaczyć, że utwór skomponowany przez Paula Anthonego Romero będzie odgrywany w głównym menu kampanii (a nie motywem miasta, jak początkowo planowano).
Cutscenki oraz ekran miasta były gotowe i dodane do gry pod koniec sierpnia ubiegłego roku. AI jest nauczone korzystać ze wszystkich zdolności jednostek! Do ukończenia pozostawały kampanie, jeden specjalny budynek Factory, ekran oblężenia, puzzli oraz oczywiście łatanie bugów. Do dokończenia pozostała też muzyka.
Jeden z członków HotA Crew, [b]don_ko], wraz z końcem roku opublikował wiadomość, w której poinformował, że na Nowy Rok nic nie będzie - kończą ekran miasta, ale w kampaniach zostało mnóstwo rzeczy do zrobienia. Dodatkowo MOŻE] osobno wydadzą miasto i kampanie. Około doby później don_ko skasował post i napisał, że weźmie przykład z reszty członków zespołu i przestanie cokolwiek pisać aż do czasu tuż przed premierą (nie, żeby nie-rosyjsko-języcznym fanom robiło to jakąkolwiek różnicę...), bo nie chce brać udziału w dialogu, gdzie druga strona kultywuje dekadencki nastrój i twierdzi, że wszystko jest stracone.
Początkowo grafiki w HotA były pożyczane, później część została przerysowana i zastąpiona.
Możliwe, że po premierze Factory HotA Crew opublikuje także kolejne grafiki przedstawiające ewolucje wyglądów jednostek.
Docent Picolan] był najaktywniejszym PR-owo członkiem Crew, wszędzie starał się zabierać głos. Wraz z jego odejściem umarł kontakt z graczami, przez co projekt sprawia wrażenie martwego. Należy pamiętać, że najbardziej widoczny członek nie jest jedynym. Elementy wprowadzone za Docenta pozostają niezmienne, ale don_ko całkowicie przerobił ekran miasta, wbrew wizji Docenta], gdyż uważał, że nie pasował on do Heroes 3. Podobnie z fabułą, pewien kontrowersyjny wątek został wycięty].
Bez Docenta team pozostaje zupełnie funkcjonalny i chcą wydać Factory, gdyż za dużo energii w niego włożono, - nie ma szans, by twórcy porzucili swój projekt. Do zespołu dołączyli ludzie chcący pomóc w dokończeniu Fabryki, by okazać szacunek Docentowi, wliczając w to kompozytorów (co implikuje i stoi w zgodzie z informacją wyżej, że prace nad muzyką nadal trwają).
Factory ma zostać zaprezentować soon™] i ma być wynikiem kompromisów w zespole.
Inny członek HotA Crew, Xocenk], cytując Sava (głównego programisty HotA) na Discordzie Ludomanów poinformował, że istotne z punktu widzenia PvP zmiany: Miejski portal i Wrota Wymiarów dostępne za 1. - 4. rollem gildii magów, usuwanie bonusów do ruchu z bohaterów po pokonaniu oraz usunięciem możliwości rekrutowania wysokopoziomowych bohaterów w tawernie - są już wprowadzone. Ponadto, osłabiono przywoływania żywiołaków ognia i ziemi do 3 * siła czarów na poziomie experckim.
Newsa zakończymy informacją, że według twórców projekt jest żywszy niż rok/dwa temu.