VCMI 1.0.0
Fani Heroes of Might and Magic III, piszący od nowa kod tej gry, po ponad piętnastu latach benedyktyńskich działań, oraz niecałych pięciu od ostatniej odsłony, wypuścili wersję VCMI oznaczoną numerem 1.0.0. Spośród listy zmian tego otwartoźródłowego projektu możemy wyróżnić to, że:
- Podniebny Galeon odkrywa mapę po przejęciu Fortecy, w której został wzniesiony, nawet bez uprzedniej walki;
- efekt terenów rasowych dla Przystani aktywizuje się przy posiadaniu Gwiazdy Polarnej;
- odporności gargulców działają;
- skutki zaklęć kumulują się;
- jednostki przeciwnika przechodzą przez fosę, chcąc skorzystać z wyrwy w murze, podczas oblężenia;
- wieżyczki obleganego miasta nie atakują automatycznie machin wojennych;
- pat następuje, gdy obaj toczący bitwę bohaterowie zostaną z samymi przyzwanymi oddziałami;
- możliwość zainstalowania lepiej działającego SI.
~
Za zachętą twórców, poszukiwania chochlików czas zacząć.