Archiwum: 2023-08

VCMI 1.3.1 oraz start PAH9

, autor: Włodarz Hellburn

18 sierpnia opublikowano VCMI w wersji 1.3.1. Aktualizacja skupia się bardziej na poprawkach niż na nowych funkcjonalnościach, m.in.:
🔸 poprawki framerate'u, wczytywania tłumaczeń oraz prekonfigurowanych przez autora mapki bohaterów
🔸 poprawiono korzystanie z zaklęć przez AI
🔸 poprawiono generator losowych map, w tym przesunięte animacje z HotA
🔸 liczne poprawki stabilności gry
Changelog VCMI
Pobierz VCMI 1.3.1
Z tej okazji rusza również turniej Pucharu Areny Heroes organizowanego przez Warzywa!
W launcherze VCMI znajdziecie mod PAH3 Singleplayer Tournament], w którym znajdziecie dziewiąty sezon i pierwszą mapkę (autorstwa Begrezena).
Uwaga!]
Musicie zainstalować przez VCMI Launcher następujące mody:
🔸 Tides of War (koniecznie włączcie submoda kompatybilności z HotA!)
🔸 New Magic Balance
🔸 In the Wake of Gods
🔸 Horn of the Abyss
🔸 ZEfix
Koniecznie jest również włączenie English translation] oraz bazowych VCMI essential files] i VCMI extras].
Na przesłanie wyników są trzy tygodnie], do 08.09.2023]. Komplet autozapisów oraz zapis końcowy należy wysłać na adres h3pahs09@gmail.com]. Pamiętajcie, że dostępne są dwie trudności i ta wyższa będzie oceniana korzystniej!
Post wprowadzający

VCMI 1.3.0

, autor: Włodarz Hellburn

Zapowiedź PAH - edycji 9 była również ukrytą zapowiedzią nowej wersji otwartoźródłowego projektu VCMI. Wspomniana wcześniej wersja 1.3.0 ujrzała wczoraj światło dzienne.
Wśród najciekawszych (z wielu) zmian można wyróżnić:
🔸 Nullkiller AI jest teraz znacznie sprytniejsze, jest wyzwaniem dla gracza (można również włączyć prostsze AI)!
🔸 Znacząco rozwinięto skalowanie interfejsu (automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości ekranu), samą rozdzielczość zaś można zmieniać z poziomu gry. Na komórce automatycznie gra działa w natywnej rozdzielczości.
🔸 Dodano porażający zoom mapy - teraz możesz powiększyć bohatera tak, by zajmował cały ekran, by zaraz potem oddalić mapę tak, by ją mieć całą w polu widzenia (resetuje się Backspacem).
🔸 Dodano wsparcie dla mapek z HotA (należy pamiętać o włączeniu moda HotA!).
🔸 Znaczące poprawki w generatorze map, poszczególne strefy mają lepsze ulokowanie, kształt oraz połączenia. Ich budowa umożliwia sprawne poruszanie się po nich.
🔸 Dodano znane z HotA szerokie oraz fikcyjne połączenia. Dodano też połączenie odpychające wybrane strefy.
🔸 Możliwe jest ustawienie braku jednostek w strefie.
🔸 Nawigacja oraz zaklęcia związane z wodą są zbanowane na mapkach bez wody.
🔸 Można banować poszczególne miasta, jednostki i tereny w strefach szablonów.
🔸 Wiele zmian pod mobilną wersję - długie przytrzymanie generuje popupy, listy można przewijać gestem swipe'u, podobnie z oknami z suwakami.
🔸 Kody nie są już wrażliwe na wielkość liter, dodatkowo dodano obsługę znanych kodów z SoD-a.
🔸 W edytorze map można wyeksportować obraz CAŁEJ mapy jako plik graficzny.
🔸 Dodano nowe warunki zwycięstwa - przetrwanie określonego czasu oraz pokonanie wszystkich potworów.
🔸 W kampaniach artefakty poprawnie przechodzą z mapy do mapy.
🔸 Dostosowano rozkład na mapie i wartości skarbów do wartości z SoD-a.
🔸 Generator map korzysta teraz z wielu rdzeni, przez co jest szybszy.
🔸 Seed nie jest już podawany w opisie losowej mapki w celu przeciwdziałaniu oszustwom.
🔸 Przy odwiedzaniu banków stworzeń wyświetla się ilość strażników.
🔸 Dodano wstępną wersję formatki kampanii dla modderów.
🔸 Pojawiła się możliwość ustawiania łódek, więzień i bohaterów na wodzie.
🔸 Łodzie mogą korzystać nie tylko z wody, ale i z... powietrza.
Pełna lista zmian
Pobierz VCMI 1.3.0 (wersje na Android, iOS, Mac, Windows, kod źródłowy)
VCMI w Google Play
Strona oficjalna projektu