Paczki danych

HDmod znacząco ułatwia dalszą modyfikację gry (choć nie w takim stopniu jak projekty VCMI lub Wake of Gods). Pakiety / paczki danych możliwe do wczytania z poziomu Launchera pozwalają na większe "spersonalizowanie" gry. Najczęściej przybierają one formę mini-modów podmieniających graficzne lub dźwiękowe elementy rozgrywki. Istnieją również te bardziej ambitne, poszerzające interfejs gry o nowe opcje.

Gdzie owych pakietów szukać i jak sprawić, by HDmod je wykrył?

Na chwilę obecną nie jest to najpopularniejsza metoda modyfikowania gry, dlatego też dedykowanych dla HDmoda paczek nie ma wiele i nic nie wskazuje na to, by ta tendencja się zmieniła. Mimo wszystko - poniżej zaprezentujemy pakiety, którymi można się zainteresować (a przynajmniej warto je znać!).

Aby uruchomić paczkę danych wystarczy rozpakować zawartość archiwum do głównego katalogu gry, a następnie dodać wybraną pozycję w menu Launchera.

HW rules

Wraz z udostępnieniem Lobby Online wzrosła liczba pytań właśnie o ten pakiet i z miejsca stał się on najpopularniejszym wśród obecnie dostępnych.

HW rules to modyfikacja, której zadaniem jest wprowadzić i egzekwować zasady rosyjskiej ligi Heroes World (nie mylić z polską ligą World of Heroes - nazwy bardzo podobne, ale jednak różnica ogromna). Przyda się głównie w rozgrywce Player vs Player. Osoby preferujące walkę z komputerem mogą sobie ją odpuścić. Warto zaznaczyć, że jest to stosunkowo inwazyjna paczka, która zmienia format zapisach gier (tzn. że rozgrywka rozpoczęta z włączonymi zasadami HW, nie będzie mogła być kontynuowana po ich wyłączeniu).

Ponadto, chcąc się połączyć z innymi graczami w grze wieloosobowej (także poprzez Poczekalnię) OBIE osoby muszą mieć uruchomiony ten pakiet danych - w przeciwnym wypadku, gra poinformuje użytkownika o niezgodnych wersjach.

Poniżej lista zmian / funkcji HWrules w wersji 1.40:

  • Artefakt Płaszcz Nieumarłego Króla wskrzesza szkielety zamiast liszów
  • Neutralne oddziały nie mogą dołączyć do bohatera (dyplomacja staje się bezużyteczna)
  • Zaklęcia: Lot, Wrota wymiarów, Miejski portal są zabronione na mapach M i S
  • Zaklęcie Wrota wymiarów można rzucić raz dziennie. Na mapach XL + Podziemia lub większych czar ten można rzucić dwa razy
  • Jeżeli gracz zaatakował drugiego żywego gracza i rzucił zaklęcie w pierwszej rundzie, przyciski ucieczki i kapitulacji stają się dla niego nieaktywne (anty taktyka "hit-n-run")
  • Podczas rozgrywki na poziomie 200% gracze startują z 2500 sztukami złota oraz 5 jednostkami rudy
  • Kartografowie oraz forty na wzgórzach stają się niedostępne
  • Nie można ulepszyć lub rekrutować jednostek zabronionych w regułach HW
  • Nie można ulepszyć siedliska, jeśli ulepszona jednostka jest zabroniona w regułach HW
  • Budynek Nekromatron został zablokowany
  • Nowe opcje podczas tworzenia rozgrywki wieloosobowej (także w Poczekalni): rzut monetą, zablokowanie frakcji podczas losowania, włączenie/wyłączenie przebudowy gildii magów, losowanie frakcji.
  • Dodatkowe szablony map losowych: h3dm1 (lustrzane odbicie 1 vs 1), mt_Diamond, mt_Skirmish

Nadal zainteresowany? Ściągnij pakiet danych.

New Regna Sounds

To mała paczka, która podmienia muzykę oraz dźwięki stworów w Przystani:

  • Oryginalny motyw muzyczny Przystani został zamieniony na utwór autorstwa Paula Anthony'ego Romero, który słyszymy podczas eksploracji tunelu pod Regną.
  • Niektóre lub wszystkie efekty dźwiękowe żeglarzy, korsarzy, assidów, morskich wiedźm, niks oraz haspidów zostały zmodyfikowane lub podmienione w ten sposób, by pasowały stylem do reszty stworzeń z Heroes. Za bazę dźwięków posłużyły efekty z Might and Magic 7 oraz 8. Najnowsza wersja moda wymaga instalacji (podmiany dźwięków w plikach gry).

UWAGA - modyfikacja nie posiada deinstalatora!

Nadal zainteresowany? Ściągnij modyfikację.

MM sound effects

Kolejna paczka, wprowadzająca większą różnorodność w dźwiękach stworzeń z podstawowej wersji gry. Stworzenia, których efekty się powtarzały (np. meduzy i nagi, krasnoludy i archanioły) lub jednostki, które po ulepszeniu korzystały z innych zestawów (np. reptilioni, zombie) skorzystały z tej podmiany. Za bazę dźwięków posłużyły efekty z Might and Magic 7 oraz 8.

Nadal zainteresowany? Ściągnij pakiet danych.